neděle 10. září 2017

Teriyaki tofu s rýžovými nudlemi

Když jsem viděla ve svých doporučených příspěvcích na Pinterestu recept na Teriyaki kuře s rýží a zeleninou, na moment mi problesklo hlavou, že na tohle si musím nechat zajít chuť. Jenže vzhledem k tomu, že patřím k lidem, kteří jakmile uvidí něco na co mají chuť, mají na to chuť celý den, musela jsem začít improvizovat. Prostě a jednoduše jsem kuře nahradila Tofu a protože jsem měla chuť spíš na rýžové nudle než na rýží, koupila jsem si i rýžové vlasovky.


Recept dělím na 3 kroky: tofu, nudle a omáčka. Samozřejmě můžete nudle nahradit třeba hnědou rýží, myslím, že to žádnou paseku nenadělá. A teď už k receptu.

Recept je na cca jednu porci.

CO JE POTŘEBA:

Příloha:
Nudle (případně rýže)

Na křupavé pečené tofu:
1 celé pevné tofu
2 lžíce sojové omáčky
1/2 lžíce arašídového oleje
1 lžíce kukuřičného škrobu

Na omáčku:
2 a 1/2 lžíce sojové omáčky
1 lžíce rýžového octa
1 lžíce hnědého cukru
1/4 lžíce sezamového oleje
cca lžička nasekaného zázvoru
1 menší stroužek nasekaného česneku
1/2 lžíce kukuřičného škrobu smíchaná se 2 lžícemi vody

Ostatní:
Sezamová semínka
Jarní cibulka

POSTUP:

Začneme tím, že si připravíme tofu. Předehřejeme troubu na 200°C. Pomocí papírových ubrousků vymačkáváme z tofu přebytečnou šťávu a poté tofu rozkrájíme na malé kostičky. Do menší misky vložíme tofu, přelijeme ho sojovou omáčkou, arašídovým olejem a posypeme kukuřičným škrobem. Mícháme, dokud tofu nebude kompletně zabalené ve směsi. Takto obalené tofu rozprostřeme na plech s pečícím papírem a pečeme cca 25-30 min., dokud nebude mít tmavě hnědou barvu. Zhruba v polovině času tofu obracíme.

Dále si připravíme nudle podle návodu na obalu. Své rýžové vlasovky jsem namočila na 10 min. do vlažné vody a poté ještě nechala 4 minuty povařit ve slané vroucí vodě.


Zatímco se tofu peče a nudle vaří, připravíme si teriyaki omáčku. Smícháme si sojovou omáčku, rýžový ocet, cukr, sezamový olej, zázvor a česnek. Poté přidáme rozmíchaný kukuřičný škrob s vodou. Přelijeme do malého hrnce a na mírném ohni ohříváme asi 3-4 minuty přičemž průběžně mícháme a měli bychom dosáhnout rosolovité konzistence.

Dále můžeme podávat. Vložíme nudle do misky, na ně poklademe tofu, omáčku a posypeme nakrájenou cibulkou a sezamovými semínky.

Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat